Comments Off on Sve što treba da znate o vitaminima u voću i povrću

Zdrav život počinje vrlo jednostavno – od onoga što jedete. Vitamini su nešto što je vašem organizmu najpotrebnije kako bi ostao zdrav. Naročito su važni vitamini za imunitet, odnosno oni koji jačaju imunu funkciju tela i bore se protiv pada imuniteta. Oni mogu telu pomoći da se izbori sa upalama i infekcijama, te različitim stranim mikroorganizmima koji vrebaju vaš organizam.

Vitamini na koje treba prvenstveno da se koncentrišete kada je reč o očuvanju imunog sistema spadaju u grupu takozvanih antioksidanata. Antioksidanti su jedinjenja koja pomažu organizmu da se izbori sa slobodnim radikalima ‒ mikroorganizmima koji u telu izazivaju najozbiljnija oboljenja i podstiču negativne mutacije zdravih ćelija.

Vitamin A jedan je od sastojaka koji su neophodni za jak imunitet. Njegova antioksidantna priroda štiti organizam tako što sprečava oštećenje ćelija koje može biti izazvano oksidacijom. Najveći izvori vitamina A su brokoli i kukuruz.

Vitamin B podrazumeva kompleks vitamina B od kojih su za organizam najznačajniji vitamini B6 i B12. Vitamin B9 je poznat i kao folna kiselina, koja je jedan od neophodnih sastojaka svakog organizma. Vitaminom B obiluju brokoli, grašak, špargla i zelena boranija.

Vitamin C ima dokazan uticaj na imuni sistem, jer aktivno deluje u organizmu protiv bakterija i virusa. Bogati vitaminom C su brokoli, grašak, kupina i malina.

Vitamin D je još jedan kompleks u grupi vitamina za jak imunitet, naročito vitamin D3. Kao što to uglavnom antioksidanti čine, i vitamin D je važan element u smanjivanju upala i infekcija. Najviše vitamina D se nalazi u pečurkama.

Vitamin E je jedan od najmoćnijih antioksidanata, te je tako neophodan telu kako bi se izborilo sa mogućim infekcijama. Ovaj vitamin je zaslužan i za efikasnu borbu protiv slobodnih radikala i kancera. Visoku koncentraciju vitamina E imaju brokoli, kukuruz i višnja.

Vitamin K je takođe veoma dobar za jačanje imunog sistema, iako nije podjednako bitan kao prethodni vitamini za imunitet o kojima smo govorili. Samim tim što spada u antioksidante, on deluje blagotvorno na upale i infekcije i pomaže organizmu da se izbori sa njima. Brokoli i edamame poseduju mnogo vitamina K.

TOP